La banquise de Denise

GLA
GLA

Du
glagla truculent

T’emmener loin, loin, très loin dans une région polaire aromatique où l’homme n’a jamais mis sa langue !

Ici les banquises cristallines de Denise sont toutes sauf fadasses et conformistes. Dans son havre de paix givré, véritable hymne à l’inspiration artisanale, Denise façonne ses banquises aux saveurs pimpées, décalées et surprenantes.

Sa formule magique est simple : de la passion, de la folie à gogo, des recettes twistées parfaitement équilibrées, des matières premières nobles principalement locales, 110% d’originalité, une belle sapidité, quelques légères bulles d’air et beaucoup de glagla ! De la poudre de perlimpinpin, pas de ça chez Denise !

Du velouté au bon lait fermier, à la crème d’oléagineux, en passant par les fruits et légumes de saison ainsi que par l’or bleu de source, Denise agrémente avec modération ses banquises d’un panaché subtil de « sucrosité ».

Tu veux du kiff, un effet boum boum qui clac, du glagla de ouf, arrête de snober ton plaisir, ramène une banquise dans ton salon ! Pour choquer tes convives ou te faire mega plaize en mode papy dans ton canapé, pas mieux qu’une banquise de Denise !

Tu rêves de parader ? Pop ta fiesta avec des banquises version stickée ou sublime ton gala de banquises XXL ! Denise, vraiment, tu exagères !

Conditions générales de vente

Article 1 – Application des conditions générales de vente

Toute commande implique l’acceptation sans réserve des présentes conditions générales de vente. Il ne peut être dérogé à ces conditions que moyennant notre accord exprès et écrit.

Article 2 – Conditions de la commande, modification et annulation

Toute commande est subordonnée à une acceptation par écrit de la part du vendeur. La commande doit être confirmée par écrit, et sera accompagnée de la preuve du paiement de l’acompte égal à 50% du prix TVAC prévisionnel. Toute modification de commande par le client est subordonnée à l’acceptation préalable de la part du vendeur. Elle devra être signalée au minimum 10 jours ouvrables avant la date de livraison. En raison d’éventuelles difficultés d’approvisionnement, les goûts commandés ne peuvent pas toujours être garantis. Toute modification de la commande par le vendeur fera l’objet d’une notification préalable. Toute annulation de commande par le client doit nécessairement être faite par courrier (date de la poste faisant foi). En cas d’annulation de la commande par le client moins de 10 jours ouvrables avant la livraison, le client s’engage à indemniser le vendeur de l’intégralité du marché conclu, outre le remboursement au vendeur de tous les frais encourus jusqu’au jour de l’annulation. En cas d’annulation de la commande par le client plus de 10 ouvrables avant la livraison, le client s’engage à indemniser le vendeur à concurrence d’un montant fixé forfaitairement à 50% du prix du marché conclu, outre le remboursement au vendeur de tous les frais encourus jusqu’au jour de l’annulation.

Article 3 – Conditions de paiement

Nos factures sont payables immédiatement et au grand comptant. Les intérêts en cas de non-paiement de la facture sont dus de plein droit et sans mise en demeure. Les intérêts seront calculés sur base de l’indice de référence de la BCE applicable à la date de facturation. En cas de paiement tardif, une indemnité forfaitaire de 75 euro est due, de plein droit et sans mise en demeure, au titre de clause pénale. Le vendeur se réserve le droit de suspendre toutes les livraisons sans mise en demeure préalable.

Article 4 – Prestation de service

Dans le cas où la commande comprendrait des prestations de services, le client donne mandat exprès au vendeur d’engager le personnel auxiliaire nécessaire. Le client déclare exonérer le vendeur de toute responsabilité quelconque dans le cadre de ce mandat et le garantir contre toute action qui pourrait être intentée contre lui par un membre du personnel auquel il aurait été fait appel.

Article 5 – Matériel prêté ou consigné

Tout bien prêté ou consigné non restitué et/ou détérioré sera facturé son prix d’achat majoré de 30%.

Article 6 – Livraison

Les délais de livraison indiqués par le vendeur sont donnés à titre indicatif. En toute hypothèse le vendeur décline toute responsabilité en cas d’événement susceptible d’être qualifié de force majeure ou d’événement échappant à son contrôle. En outre le vendeur décline toute responsabilité en cas d’absence du client au moment de la livraison, d’adresse erronée communiquée par le client, de difficultés d’accès aux locaux et de tout problème lié au bon fonctionnement des surgélateurs chez le client. En toute hypothèse, la responsabilité du vendeur ne pourra dépasser la valeur de la marchandise fournie.

Article 7 – Réclamations

Toute réclamation relative aux prestations et/ou marchandises et/ou produits devra, sous peine d’irrecevabilité, être formulée sur le bordereau de livraison et/ou de prestation au moment de la livraison et/ou prestation. Les parties conviennent expressément qu’une facture non valablement contestée dans les sept jours de la date de la facture, par courrier recommandé, sera considérée comme acceptée.

Article 8 – Tribunal compétent

Tout litige pouvant résulter directement ou indirectement d’une opération à laquelle s’appliquent les présentes conditions générales sera exclusivement de la compétence des tribunaux de l’arrondissement judiciaire de Nivelles, et seul le droit belge est applicable.

Avertissement

La banquise de Denise is committed to keeping this website up to date and accurate. Should you nevertheless encounter anything that is incorrect or out of date, we would appreciate it if you could let us know. Please indicate where on the website you read the information. We will then look at this as soon as possible. Please send your response by email to: glagla@labanquisededenise.be.

We are not liable for loss as a result of inaccuracies or incompleteness, nor for loss resulting from problems caused by or inherent to the dissemination of information through the internet, such as disruptions or interruptions. When using web forms, we strive to limit the number of required fields to a minimum. For any loss suffered as a result of the use of data, advice or ideas provided by or on behalf of La banquise de Denise via this website, La banquise de Denise accepts no liability.

All intellectual property rights to content on this website are vested in La banquise de Denise.

Copying, disseminating and any other use of these materials is not permitted without the written permission of La banquise de Denise, except and only insofar as otherwise stipulated in regulations of mandatory law (such as the right to quote), unless specific content dictates otherwise.

If you have any questions or problems with the accessibility of the website, please do not hesitate to contact us.

Mentions Légales

This imprint was last updated on 29 avril 2023.

The owner of this website is:

La banquise de Denise
Chemin du Haut Puison 6, 7181 Seneffe
Belgium
Email: glagla@labanquisededenise.be
Phone number: +32 (0)67 87 07 45
VAT ID: BE0772639741

The legal representative(s) of La banquise de Denise :

Bruno Ansay

1. General

We are not willing or obliged to participate in dispute resolution procedures before a consumer arbitration board.

Déclaration de confidentialité

This privacy statement was last updated on 29 avril 2023 and applies to citizens and legal permanent residents of the European Economic Area and Switzerland.

In this privacy statement, we explain what we do with the data we obtain about you via https://labanquisededenise.be. We recommend you carefully read this statement. In our processing we comply with the requirements of privacy legislation. That means, among other things, that:

  • we clearly state the purposes for which we process personal data. We do this by means of this privacy statement;
  • we aim to limit our collection of personal data to only the personal data required for legitimate purposes;
  • we first request your explicit consent to process your personal data in cases requiring your consent;
  • we take appropriate security measures to protect your personal data and also require this from parties that process personal data on our behalf;
  • we respect your right to access your personal data or have it corrected or deleted, at your request.

If you have any questions, or want to know exactly what data we keep of you, please contact us.

1. Purpose, data and retention period

We may collect or receive personal information for a number of purposes connected with our business operations which may include the following: (click to expand)

2. Cookies

Our website uses cookies. For more information about cookies, please refer to our Cookie Policy

3. Disclosure practices

We disclose personal information if we are required by law or by a court order, in response to a law enforcement agency, to the extent permitted under other provisions of law, to provide information, or for an investigation on a matter related to public safety.

If our website or organisation is taken over, sold, or involved in a merger or acquisition, your details may be disclosed to our advisers and any prospective purchasers and will be passed on to the new owners.

We have concluded a data Processing Agreement with Google.

4. Security

We are committed to the security of personal data. We take appropriate security measures to limit abuse of and unauthorized access to personal data. This ensures that only the necessary persons have access to your data, that access to the data is protected, and that our security measures are regularly reviewed.

5. Third-party websites

This privacy statement does not apply to third-party websites connected by links on our website. We cannot guarantee that these third parties handle your personal data in a reliable or secure manner. We recommend you read the privacy statements of these websites prior to making use of these websites.

6. Amendments to this privacy statement

We reserve the right to make amendments to this privacy statement. It is recommended that you consult this privacy statement regularly in order to be aware of any changes. In addition, we will actively inform you wherever possible.

7. Accessing and modifying your data

If you have any questions or want to know which personal data we have about you, please contact us. You can contact us by using the information below. You have the following rights:

  • You have the right to know why your personal data is needed, what will happen to it, and how long it will be retained for.
  • Right of access: You have the right to access your personal data that is known to us.
  • Right to rectification: you have the right to supplement, correct, have deleted or blocked your personal data whenever you wish.
  • If you give us your consent to process your data, you have the right to revoke that consent and to have your personal data deleted.
  • Right to transfer your data: you have the right to request all your personal data from the controller and transfer it in its entirety to another controller.
  • Right to object: you may object to the processing of your data. We comply with this, unless there are justified grounds for processing.

Please make sure to always clearly state who you are, so that we can be certain that we do not modify or delete any data of the wrong person.

8. Submitting a complaint

If you are not satisfied with the way in which we handle (a complaint about) the processing of your personal data, you have the right to submit a complaint to the Data Protection Authority.

9. Contact details

La banquise de Denise
Chemin du Haut Puison 6, 7181 Seneffe
Belgium
Website: https://labanquisededenise.be
Email: glagla@labanquisededenise.be
Phone number: +32 (0)67 87 07 45

Politique de cookies